Burun Estetiği (Rinoplasti) Nedir?

Burun Estetiği (Rinoplasti), burun şeklini değiştirmek ya da farklı bir estetik görünüm kazandırılmasını sağlamak, herhangi bir sağlık sorununu iyileştirmek için uygulanan operasyonlara denir.

Tıp alanının gelişmesi ve teknolojinin ilerlemesi sayesinde günümüzde oldukça kolay bir şekilde gerçekleşen operasyon sonrası hem estetik görünüm kazandırılırken hem de kişilerin sağlık sorunlarının giderilmesi sağlanmış olur. Burun estetikleri genel olarak burun şeklini düzeltmeye ve sağlık sorunlarının yani nefes alma güçlüklerinin giderilmesi için uygulanır.

Burun estetiği (rinoplasti) son derece başarılı sonuçların alınması için mutlaka bir hekim eşliğinde uygun olan adaylara doğru yöntemlerin kullanılmasıyla estetik operasyon yapılmalıdır. Gelişen teknoloji sayesinde kısa sürede istenilen beklentilerin karşılandığı fayda sağlayan estetik operasyonlar günümüzde kadın ya da erkek fark etmeden herkese uygulanmaktadır.

Burun Estetiği Nasıl Yapılır?

Burun şeklini ya da sağlık sorunlarını düzeltmek amacıyla yapılan burun operasyonlarının başarılı geçmesi için hastanın tüm tetkiklerinin operasyon öncesinde yapılması gereklidir. Hasta uygunluğu belirlenmesi amacıyla yapılan muayenede doğru yöntem tercih edilmeli ve hasta operasyona uygun olup olmadığının hekim onayı verilerek onaylanması önemlidir.

Burunda oluşan sorunlara göre iki farklı yöntem kullanılır. Açık ya da kapalı olarak tercih edilen burun estetiği (rinoplasti) operasyonları lokal ya da genel anestezi uygulanarak yapılır. Hastanın durumuna göre özellikle genel anestezi uygulanırken 1-2 saat süren bir operasyon konforlu bir şekilde acı ya da ağrı hissi yaşamadan tamamlanır.

Ameliyat olmadan tercih edilen estetik uygulamalar ise ufak çaplı şekil bozukluklarında uygulanır ve dermal dolgu kullanılarak geçici bir şekilde burun yapısı istenilen hale getirilebilir. Operasyonların başarısı uzman bir hekimin süreci yönetmesi ve mutlaka steril şartlarda tüm işlemlerin yapılmasına bağlıdır. Steril şartlarda ve uzman bir hekim eşliğinde yürütülen operasyonlarda hastanın durumuna göre uygun olan yöntemler tercih edilir ve başarılı sonuçlar alınarak hasta yeni burun yapısından memnun olur.

Burun Estetiği Kimlere Uygulanır?

Estetik uygulamaların başarılı olabilmesi hasta uygunluğuna bağlı olarak değişir. Hastaların burun estetiği ihtiyacı olup olmadığı ya da operasyona uygunluğu uzman hekimlerin tetkik ve muayeneleri sonrasında verilmesi gereken kararlardır. Erkek ya da kadın fark etmeden herkese uygulanabilen estetik operasyon özellikle kemik gelişimini ve 18 yaşını tamamlamış bireyler için uygun olan bir estetik uygulamadır.

Burun Estetiği Öncesi Bilinmesi Gerekenler

Burun estetiği operasyonları kişilere özel bir planlama yapılarak uygulanır. Estetik işlem sonrası nasıl bir görünüm oluşacağı konusunda hasta beklentilerini aktarır ve hekimler oluşacak olan görüntüyü hastalara göstermekle plan oluşturmalıdır. Tüm tetkiklerin kontrollü bir şekilde yapılması hasta uygunluğunu da belirlerken anestezi için gerekli olan planlamalar yapılır.

Estetik olan tüm işlemler cerrahi bir operasyon olmasından dolayı mutlaka kan sulandırıcı ilaç kullanımı operasyon öncesinde kesilmelidir.

igara ve alkol kullanımı iyileşme sürecini yavaşlatacağından mutlaka operasyona girmeden 2 hafta öncesinde bırakılmalıdır. Genel olarak aynı gün hastaneden taburcu edilen hastaların yanında yardımcı olacak bir refakatçi bulunması önerilir. Operasyon öncesinde kurallara özen gösterilirse süreç başarılı bir şekilde komplikasyon oluşmadan ilerleyebilir.

Burun Estetiği Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Buruna yapılan estetik operasyonlar sonrasında ağrı oluşumunu azaltmak için mutlaka hekimin önerdiği ağrı kesiciler kullanılmalıdır.

İşlemlerin tamamlanmasının ardından taburcu edilen hasta ilk birkaç gün zorlanma olmaması adına mutlaka sıvı beslenmelidir.

Darbe ve farklı aktivitelere karşı koruma sağlamalıdır. İlk 15 gün sümkürme ya da buruna su çekilmesi yapılmamalıdır. Güneş ışığına maruz kalınması halinde ise güneş koruyucu kullanımı önerilir. Uzman hekimlerin önerdiği süre boyunca yastıkların kanama riskine karşı yüksek kullanılması gereklidir.

Burun Estetiği Ameliyatı Çeşitleri Nelerdir?

Burun estetiği operasyonları hastanın durumuna göre iki şekilde uygulanır. Açık ya da kapalı olmak üzere belirlenen operasyon yöntemleri her iki şekilde de konforlu bir şekilde tamamlanır.

Açık olan ameliyatta burun deliklerinin olduğu alana ufak bir kesi açılarak doktorun görüş alanı genişletilirken hastanın iyileşme süresi uzarken, kapalı olan operasyonda küçük boyutlu şekil bozuklukları düzeltilirken burun deliklerinin içerisinde müdahale sağlanır. İyileşme süresi daha kısa olup genellikle açık olan operasyon tercih edilir.

Burun operasyonları bazı durumlarda ameliyatsız olarak da gerçekleştirilebilir. Ufak çaplı şekil bozuklarında kapalı teknik kullanılırken aynı şekilde dermal dolguların kullanılması da fayda sağlayan bir ameliyat çeşididir. Operasyon korkusu olan ve ameliyatlar için uygun olmayan her birey dermal dolgu işlemleriyle burun şeklinin düzenlenmesini sağlayabilir.

Burun Estetiğinde Burun içi Tampon Konulur Mu?

Burun ameliyatları sonrasında genel olarak tampon takılması normal bir durumdur.

Kanama ya da farklı bir akıntının önüne geçebilmek için konulan tamponlar 1-2 gün sonra çıkarılarak pansuman yapılır.

Eğer burun kemiğinin üzerine bir atel takılması söz konusu ise bir hafta sonra kontrolde çıkarılabilir. Şişlik ya da ödem operasyon sonrası normal bir durum olup 10 gün içinde kendiliğinden iyileşmektedir.

Hastası Ne Zaman Taburcu Olur?

Taburcu işlemleri hastanın durumuyla ilgili bir yatış sürecidir. Eğer hasta iyi ve kapalı teknikle bir operasyon gerçekleştiyse aynı gün taburcu edilebilir. Komplikasyon gelişmesini önlemek ve gözlem altında tutulması gereken bir durum söz konusu olduğunda ise bir gün gözlem altında tutulması için hastanede misafir edilebilir.

Estetik Sonrası Hastasında Çok Ağrı Olur mu? Morluk ya da Şişlik Olur mu?

Estetik operasyonlar genel olarak anestezi altında gerçekleşen cerrahi işlemlerdir. Burun estetiği uygulamalarında operasyon sonra anestezinin etkisi geçmeye başlarken ağrı hissedilmesi normaldir.

Uzman hekimlerin önerdiği ağrı kesiciler kullanılarak süreç kısa sürede rahat bir şekilde geçirilebilir.

Morluk ya da ödem oluşması da sürecin bir parçası olup bir hafta içerisinde kendiliğinden azalarak iyileşme gösterecektir. Tedavinin devam ettiği süre boyunca ağrı ya da farklı bir durum sezilmesi halinde mutlaka uzman hekimler bilgilendirilmelidir.

Burun Estetiği Hangi Durumlarda Yapılmalıdır?

Burun yapısında meydana gelen şekil bozuklukları, travma ve yaralanmalardan sonra oluşan burun yapısı sorunları gibi durumlarda ve estetik açıdan beklentilerin karşılanması için estetik operasyonlara ihtiyaç duyulabilir.

Burun estetiği burun büyüklüğünün değiştirilmesi, köprünün düzeltilmesi, burun ucu ve burun deliklerinin istenen duruma gelmesi için uygulanan başarılı bir operasyondur.

Öncesinde ve sonrasında dikkat edilmesi gereken kurallara uyulması halinde sağlıklı bir süreç geçirilerek sonuçları beklentileri karşılar seviyede olur.

Burun Estetiği Yaş Sınırı Var mıdır?

Burun ve diğer tüm estetik işlemlerde 18 yaşını tamamlamış her birey uygun olarak kabul edilir.

Burun estetiği operasyonlarında kemik üzerinde de işlem yapılabilmesi söz konusu olduğundan kişilerin kemik gelişimini tamamlamış olması ve 18 yaşında olması gereklidir.

Bu yaş sınırı altında olan hastalar için bir sağlık sorunu oluşturması gerekli iken uzman hekimleri onay vermesi de önem taşır.

Burun Estetiği (Rinoplasti) Fiyatları 2022

Estetik uygulamalarda tercih edilen yöntem ve hastanın durumu maliyetler üzerinde etkilidir. Burun estetiği fiyatları kişilerin burnunda oluşmuş olan sorun, tercih edilen teknik, operasyonun yapıldığı merkez ve işlemleri yapan hekimin uzmanlık alanı gibi etkenler fiyatların kişilere özel planlanmasını sağlar.

Bu nedenle işlemler öncesinde mutlaka muayene olunarak detaylı bilgi alınmalıdır. Burun estetiği (rinoplasti) fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.