Mide Botoksu Nedir?

Mide Botoksu, Mide kaslarının etkisinin azaltılması ile acıkma süresini uzatma işlemidir. Son yıllarda kadın ve erkeklerin sık tercih ettiği en yeni kilo verme tekniğidir. Cerrahi bir operasyon değildir ve uygulanma şekli basittir. Tecrübeli ve alanında uzman hekimler tarafından yapılır.

Mide Botoksu Nasıl Yapılır?

Botilinum toksin adı verilen madde kasların kasılmasını engeller ve kaslar belirli bir süre yeterli oranda hareket edemez. Önceki yıllarda sadece kırışıklıklar ve cilt sorunları için kullanılan bu madde günümüzde farklı hastalıkların tedavisinde de tercih edilir.

Mide botoksu tekniğinin de temel amacı mide kaslarının hızlı çalışmasını engellemektir. Botilinum toksin endoskopi yöntemi ile mide kaslarına enjekte edilir. Genel anestezi ile uygulanır. İşlem süresi ortalama 20 dakikadır.

Mide Botoksu Kimler İçin Uygundur?

Kilo oranı obez olmayan ancak idealindeki vücut görüntüsüne ulaşamayan kişiler için uygundur. Beden kitle indeksi 40 ve üzeri olan hastalarda işlemin bir etkisi olmayacağı için tavsiye edilmez.

Mide Botoksu İle Zayıflayanlar

Botoks maddesi kaslar üzerinde en az 6 ay etkilidir.

Bu nedenle mide botoksu ile zayıflayanlar sonuçların yüz güldürücü olduğunu dile getiriyorlar.

Öğünlerinde yedikleri porsiyonların azaldığını ve bu sayede etkili kilo verdiklerini açıklamıştır.

Mide Botoksunda Yaş Sınırı Var Mıdır?

İşlem genellikle 18- 65 yaş arası kişilere uygulanır. 18 yaş altı kişilerde hormon dengesi oluşmadığından ve kilo değişimleri çok sık yaşandığı için tavsiye edilmez. 65 yaş ve üzeri kişilerde kronik hastalıkların oluşması nedeni ile işlemin sonucu ön görülemeyeceği için uygulanmaz.

Mide Botoksunun Etkisi Ne Zaman Başlar?

Botilinum toksin maddesi enjekte edildikten sonra ilk 3 gün içerisinde açlık hissinin azalmasına ve açlık süresinin uzamasına yardımcı olur. Gözle görülür etki iki hafta içerisinde ortaya çıkar.

Mide Botoksunun Yan Etkileri Var Mı?

Uzun yıllardır tıp dünyasının farklı alanlarında kullanılan bu madde doğru dozda verildiği sürece herhangi bir yan etki oluşturmaz.

Botilinum maddesine karşı alerjisi olan kişilerde bir yan etki olabilir.

Ancak mide botoksu öncesinde uygulanan alerji testi ile bu sorunda ortadan kaldırılır. Kullanılacak maddeye karşı hastanın alerjisi tespit edilirse işlemden vazgeçilir.

Mide Botoksu İşlemi Ne Kadar Sürer?

Anestezi uygulaması, endoskopi ve maddenin enjekte edilmesi ile mide botoksu ortalama 20 dakika sürer.

Ancak hekimin tecrübesi ve mide kaslarının durumuna göre bu süre uzayabilir.

İşlem sırasında gelişebilecek komplikasyonlar ve kanamalar yine tedavi süresini değiştirir. Sağlıklı ve başarılı işlem için doktor tercihi çok önemlidir.

Mide Botoksunun Kilo Verdirme Garantisi Var Mıdır?

Uygulanan yöntemlerin hiç birinde kilo verme garantisi bulunmaz. Cerrahi müdahaleler ya da kozmetik uygulamalar kilo verme garantisi sunmaz. Ancak düzenli takip ve dengeli beslenme ile yöntem sonuçları desteklenebilir.

İnsanların metabolizma hızı, kilo verme ve kilo alma hızı değişiklik gösterir. Bu nedenle işlem sonuçları herkeste aynı olmayabilir.

Mide botoksu uygulanması sonucu hastanın biri kilo verirken diğerinde beklenen sonuç elde edilemeyebilir. Bu durum tamamen kişinin bünyesi ve doktor tavsiyesine dikkat edip etmemesi ile ilgilidir.

Mide Botoksu Sonrasında Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

İşlem sonrası dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. İşlemden 3 saat sonra sıvı beslenmeye başlanabilir. İlk üç gün bu şekilde beslenmeye devam edilmelidir.

Dördüncü günden itibaren protein yönünden  zengin besinler alınır. Alkol ve sigara gibi ürünlerden uzak durulmalıdır.

Yetersiz sıvı alımına bağlı olarak kabızlık meydana gelebilir. Uygun diyet programı ile bu problemden kolayca kurtulabilirsiniz. Herhangi bir ağrıya ve acıya neden olmadığı için ilaç kullanılmasına gerek yoktur.

Mide Balonundan Ne Farkı Vardır?

Mide balonu uygulamasında midenin hacmine müdahale edilirken mide botoksu uygulamasında mide hareketleri kontrol altına alınır.

Dışardan yabancı cisim yerleştirilmesi olmaz. İşlem etkisi 4 ay sürer ve kendiliğinden geçer.

Mide balonu uygulamasında çıkarma işlem için ikinci bir operasyon gerekir.

Mide Botoksu İşlemi Ne Kadar Sürer? Hastanede Yatmak Gerekli Midir?

Cerrahi bir operasyon değildir. İşlem süresi 20 dakikadır. Herhangi bir kesi olmadığı için hastane yatışı gerektirmez.

İşlem sonrası 2 saat müşaade altında kalınarak aynı gün taburcu edilir. Bazı özel hastaneler ücret almak adına bir gece de olsa hastane yatışı önerebilir.

Doktorlara danışıldığında hastane yatışının gerekli olmadığını söylerler.

Mide Botoksu Midede Kalıcı Hasar Oluşturur Mu?

Botilinum toksin maddesi insan vücudunda en fazla 18 ay kalıcılığa sahiptir. Ancak mide gibi kendi asit içeriği olan organlarda bu maddenin etken yapısı erken dönemde yok olur ve kalıcılık süresi en fazla 6 aydır.

Bu sürenin sonunda vücuttan kendiliğinden yok olur. Kaldığı süre boyunca verdiği hasarlar vücuttan atılması sonucunda geçer.

Mide botoksu işlemi hakkında bilinen en önemli yanlış vücuda kalıcı hasarlar verdiğidir.

Botoks Vücuduma Dağılır Mı?

Botilinium toksin lokal etkisi olan bir maddedir. Sadece enjekte edildiği kasa etki gösterir. Yapılan çalışmalar sonucunda sistemik olarak yayılma özelliğinin olmadığı kanıtlanmıştır. Söz konusu uygulama alanı mide olduğu için insanların akıllarında endişeli sorular oluşturabilir. Ancak botoks lokal uygulanır ve uygulandığı alandaki sinir iletimini durdurur.

Mideye enjekte edilen maddenin bağırsaklara ya da farklı bir organa geçişi söz konusu değildir. Ayrıca kalıcılık süresi kısadır.

4 ay içerisinde vücuttan tamamen silinir ve mide kasları eski haline gelir. İşlem için aklınıza takılan her türlü soruyu doktorunuza danışarak mide botoksu ile ilgili içinizi rahatlatabilirsiniz.

Gebelerde ve Emzirenlerde Uygulanabilir Mi?

Gebelik ve emzirme döneminde botilinium toksin maddesinin etkinliğini gösteren herhangi bir bilimsel çalışma yoktur. Bu nedenle gebelikte ve emzirme döneminde bu maddenin kullanılması tavsiye edilmez. Özellikle gebelik döneminde vücuttaki hormonların değişmesi ile reaksiyon gelişebilir. Hormon metabolizması hızlı kilo alınmasına neden olur.

Hormon değişimine müdahale edilemediği durumların başında gebelik, emzirme, menapoz gibi zamanlar vardır. Böyle durumlarda vücudun kendi endokrin sisteminin onarması beklenir.

Dışarıdan müdahale edilmediği durumlarda kilo verme işlemleri tavsiye edilmez. Gebelik döneminde bebeğin gelişimi ilk trimesterda tamamlanır. Bu nedenle gebeler ilk üç ay boyunca herhangi bir tedavi uygulanmaz.

Mide Botoksu Ne Kadar Süre Etkilidir?

İşlemin etkisi ortalama olarak bakıldığında 4-6 ay arasındadır. Hastalar bazı durumlarda verdikleri kilo miktarından memnun kalmaz ve işlemin tekrar edilmesini isteyebilir.

Böyle durumlarda uzman hekim tarafından gerekli incelemeler yapılır ve herhangi bir engel yok ise bir sene sonra işlem tekrar edilebilir.

Mide botoksu yaptırmak ve işlem hakkında bilgi almak için kurumumuzu ziyaret edebilirsiniz.

Mide Botoksu Yaptıranların Yorumları

İşlem yorumları incelendiğinde yaptıranların hemen hepsi sonuçlardan memnundur. Özellikle işlem sonrası doktor tavsiyelerine uyum sağlayanlar kısa sürede etkili bir sonuç alabilir. Botoksun etkisi geçene kadar düzenli ve dengeli beslenme alışkanlığı kazandıkları için de memnunlar.

Mide Botoksu Fiyatları 2022

Uygulama fiyatları sabit değildir. İşlemin yapıldığı hastaneye, doktorun işlem ücretine ve anestezi maliyetlerine göre değişiklik gösterir. Sağlığı ve hijyen kurallarını ön planda tutan kurumlarda işlem maliyeti yüksek olacağı için fiyat teklifleri yüksektir.

Komplikasyonsuz işlem yaptırmak ve memnun kalacağınız sonuçlar elde etmek için mutlaka kaliteli hizmet veren kurumları tercih etmelisiniz. Mide botoksu fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.