Şeker Hastalığı Ameliyatı Nedir?

Şeker Hastalığı Ameliyatı, midenin açlık hormonu üreten ve açlık hissi veren bölümünün cerrahi olarak çıkarılmasıdır.

Tıp alanında metabolik cerrahi olarak adlandırılır. Beslenme ve hareketsizliğe bağlı gelişen şeker hastalığında vücut üretilen insülini yeterli oranda kullanamaz.

İnsülin kullanımının azalmasına bağlı olarak şeker değeri sürekli yüksektir. Erken evrede müdahale edilmediği sürece organlara zarar vererek sağlığı tehlikeye atan ciddi bir durumdur.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Operasyon mide, mide çıkışı ve ince bağırsak olmak üzere birden fazla bölgeye cerrahi müdahale edilmesi ile tamamlanır. Şeker hastalığı ameliyatı komplike bir ameliyattır. İlk olarak midenin açlık hormonu salgılayan esnek bölgesi alınır. Daha sonra midenin ince bağırsağa açılan çıkışı ile bağırsak bağlantısı kısaltılır. İşlem tamamlanır.

İnce bağırsağın son kısmında bulunan alandan salgılanan hormon artar ve pankreas üzerindeki baskı kaldırılır. Bu sayede daha hızlı insülin üretimi gerçekleşir ve şeker hastalığı son bulur.

Operasyonun temel amacı bozulan endokrin sistemin yeniden düzenlenmesi ve hormonların düzenli çalışmasını sağlamaktır. Tip II diyabet rahatsızlığı beslenme ve hormon bozukluğu nedeni ile oluşur.

Şeker Hastalığının Ameliyatına Nasıl Karar Verilir?

Operasyon karar vermeden önce bazı tetkikler uygulanır ve hastanın genel sağlık kontrolleri değerlendirilir. İlk olarak insülin depolarının durumu değerlendirilir. İnsülin depoları korunmuş ise işlem yapılabilir. Kan şekeri ölçümleri alınır. Genellikle 18-65 yaş arasındaki hastalara uygulanan bir işlemdir. Erken dönemde müdahale edildiğinde damar ve organ yapısını korur.

Kan şekeri çok yüksek olan hastalar operasyon için uygun değildir.  Şeker  ameliyatı uzman hekimlerin bazı değerlendirmeleri yaptıktan sonra karar verdikleri bir işlemdir.

Her diyabet hastasına uygulanamaz. Operasyonun başarı oranı yüksektir. Ancak başarının elde edilebilmesi için hastanın gerekli şartları tamamlaması gerekir.

Şeker( Diyabet) Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Tip II diyabet hastalığı olan ve beden kitle indeksi 30 üzeri olan hastalara uygulanır. Tip II diyabeti olmasına rağmen şeker ameliyatı olamayan hastalar vardır. Bu hastalar;

• Koroner bypass ameliyatı ve kalp krizi geçieren hastalar
  • Vücut kitle indeksi 30 ve altı olan hastalar
  • Diyalize girmese bile böbrek yetmezliği tanısı olanlar
  • Diyabet nedeni ile damar yapısında ve diğer organlarında hasar gelişmiş kişiler

Sıraladığımız bu hastalar ameliyat için uygun değildir. Tip 2 diyabet hastalığı hafife alınan bir hastalıktır. Bilinçsizlik nedeni ile hayati risklere neden olabilir. Bu nedenle her zaman ciddiye alınmalı ve düzenli doktor kontrolleri uygulanmalıdır. Aksi halde geri dönüşü olmayan organ hasarları ile karşı karşıya kalınabilir.

Şeker Ameliyatı Tip 1 Diyabet Hastalarına Uygulanabilir Mi?

Diyabet hastalığının iki türü vardır. Birinci türü genetik olarak ortaya çıkarken ikinci türü beslenme bozukluğu ve hareketsiz yaşama bağlı olarak meydana gelir. Tip 1 diyabet pankreas organının işlevinin bozulmasına bağlı olarak ortaya çıkar ve hayatın çok erken evresinde görülebilir.

Tip 1 diyabet hastalığında pankreasın yapısı bozulur. Bu nedenle insülin hormonunun salgılanması yoktur. Hastanın kaliteli bir hayat sürebilmesi için dışardan insülin desteği uygulanır.

Şeker ameliyatı vücutta kullanılan ancak yeterli olmayan insülin düzeyine ve salgılanma hızına etki edilmesi için uygulanır. Tip 1 diyabet hastalarında salgılanmadığı için operasyon işe yaramaz. Bu nedenle uzman hekimler bu hastalara metabolik cerrahi işlemini önermezler.

Şeker Ameliyatı Riskli Bir Ameliyat Mıdır?

Cerrahi operasyonların hepsinde minimum düzeyde de olsa bir risk bulunur. Metabolik cerrahi operasyonu da bazı riskleri taşır. Ameliyat öncesinde uygulanan tetkikler ve hazırlık aşamasının eksiksiz tamamlanması bu riskleri en az düzeye indirir. İlk olarak hastanın geçmişi sağlık öyküsü alınır.

Detaylı verilere ihtiyaç duyulur. Diyabet hastalığının süresi, damar yapısına verdiği zarar, organların durumu ve hastanın yaşı gibi bilgiler mutlaka alınır.

Mde ve bağırsak sisteminin genel sağlık durumu araştırılır. Kitle ve nodül gibi yapıların olup olmadığından emin olunur. Hasta anestezi hekimi tarafından muayene edilir ve tetkikler sonucunda operasyona karar verilir. Şeker ameliyatı çok büyük riskleri olan bir işlem değildir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Nasıl Gerçekleştirilir?

Ameliyathane koşullarında genel anestezi altında yapılır. Tıp alanında yaşanan gelişmeler sayesinde açık cerrahi operasyonların sayısı azalmıştır. İyileşme süresinin uzun olması ve enfeksiyon riskinin yüksek olması nedeni ile cerrahlar mecbur kalmadıkça açık ameliyat yapmak istemeler. Laparoskopik teknik hem hastalar hem de doktorlar için avantajlı bir işlemdir.

İnsülin direncinn artırılması için uygulanan şeker ameliyatı ortalama 2 saat sürer. Hastanın mide bağırsak sistemine ve doktorun tecrübesine göre bu süre değişiklik gösterir.

Ameliyat öncesinde doktorunuza aklınıza takılan her türlü soruyu sorabilirsiniz. Komplike ameliyatlardan oluşan bir işlem olduğu için hastalar endişe duyabilirler. Ancak donanımlı hastanede uzman cerrahlar tarafından yapılırsa başarılı bir işlem uygulanabilir.

Şeker Hastalığı Tek Bir Ameliyat Mıdır?

Endokrin ve sindirim sistemi ortak çalışan iki sistemdir. Hormonların salgıılanması, vücutta kullanılması ve düzenli çalışması için iki sisteminde sağlıklı olması gerekir. İnsülin hormonunun bozulması nedeni ile diyabet hastalığı oluşur. Bu nedenle şeker ameliyatı tek bir ameliyat değildir. Tecrübeli hekimler ve ameliyat konusunda uzmanlaşmış doktorlar kısa sürede sağlıklı hayatınızı size geri verebilir.

Sistemlerin düzenlenmesi ve etkili çalışması için komplike ameliyat yapılması gereklidir. Kalsik tedavi teknikleri diyabet seviyesini düzeltemez ise organ kayıplarını engellemek için cerrahi operasyon şart olabilir.

Bu teknik sayesinde hastaların % 95 oranında iyileşme görülür. Ameliyat ne kadar başarılı olursa olsun hasta günlük yaşantısına ve beslenme düzenine yeterli özeni göstermez ise hastalık tekrar edebilir.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Ne Kadar Etkilidir?

Diyabet hastaları yaşam kalitelerini artırmak ve bağışıklık sistemlerini korumak için bazı alternatif tedaviler uygular. Diyet, spor ve ilaç tedavisi ile birlikte hastalığın uzun süreli etkisinden kurtulmak mümkündür. Ancak bazı vakalarda bu tedaviler artık etki edemez. Ameliyatı doğru teknik ve  tedavi ile ömür boyu sağlıklı yaşamanıza katkı sağlar.

Tip 1 hastalarında operasyonun bir etkisi yoktur. Tip 2 hastalarının da tamamında etkili değildir. Kar amacı güden ve kazanç elde etmek isteyen kurumlar doğru bilgi vermeden hastaları bu operasyon için yönlendirebilir.

Ancak detaylı araştırmalar yaparak güvenilir kurumları tercih etmelisiniz. Hastane ve doktor seçimi çok önemlidir. Başarı oranı yüksek olan kurumları ve tecrübeli hekimleri seçmek her zaman hayatınızın daha kaliteli olmasına yardımcı olur.

Şeker Hastalığı Ameliyatı Fiyatları 2022

Ameliyat fiyatları belirlenirken göz önünde bulundurulan bazı kriterler vardır. Ameliyat süresi, doktorun ameliyat ücreti, yapılan kombine ameliyatların sayısı, ameliyat için kullanılan teknik ve hastanenin bulunduğu konum dikkate alınır. Risk oranı düşük olan bir operasyon olmasına rağmen yeterli donanımı ve tecrübesi olmayan hekimler taradından uygulanığında hayati tehlike oluşturabilir.

Metabolik sendrom insanların sosyal ve iş hayatlarını önemli derecede etkiler. Yaşam kalitesini bozar ve farklı hastalıkların tetiklenmesine neden olur.

Bu nedenle diyabet tespit edildiği zaman düzenli tedaviler uygulanmalı ve yaşam tarzı düzeltilmelidir. Şeker ameliyatı fiyatları hakkında detaylı bilgi almak ve aklınıza takılan soruları sormak için dilediğiniz zaman kurumumuza gelebilirsiniz. Şeker Hastalığı Ameliyatı Fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizler ulaşabilirsiniz.