İmplant Diş Tedavisi Nedir?

İmplant Diş Tedavisi, eksik olan dişlerin çene kemiğine yerleştirilen bir vida yardımıyla tamamlanması işlemidir.

Köprü ve protezlere alternatif olarak geliştirilmiş bir tedavi şekli olan implantlar son derece sağlıklı ve kalıcı olan bir diş tedavisi olarak eksik dişlerin yerlerine uygulanabilir.

İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hasta için implant yaptırılmasından önce mutlaka bir hazırlık aşaması gereklidir. Detaylı bir röntgen ve muayene edilerek hastanın durumu netleştirilmelidir. Çene kemiklerinin ölçüleri alınarak süreç başlatılır. İmplant diş tedavisi öncesinde acı ya da ağrı hissi oluşmaması için hastaya hafif bir sedasyon uygulaması yapılır.

Dişler için geçici bir köprü yerleştirilmesi uygulanarak iyileşme sürecine girilir. Her hasta için iyileşme süresi farklılık gösterse de alt çene iyileşmesi 3 ay sürerken üst çene için 6 aylık bir sürede iyileşme beklenmelidir. Bu süre sonunda iyileşen çene kemikleri üzerine yeni dişler yerleştirilerek hastanın estetik bir ağız yapısına kavuşması hedeflenir.

Çene kemiği dayanıklılığını arttırmak için günümüzde zirkonyum kaplama ve zirkonyum implantlar tercih edilir. Dayanıklı ve doğal diş görünümüne oldukça yakın olmasından dolayı zirkonyum tercih edilir.

İmplant Diş Kimler İçin Uygundur?

Çene kemiklerinin ve yüz kemiklerinin gelişimlerini tamamlaması implant diş tedavisi için önemli olan bir kriterdir. İmplant uygulaması yaptırmak isteyen kişi bu nedenle mutlak 18 yaşını tamamlamış ve çene kemikleri gelişimlerini tamamlamış olmalıdır.

Şeker hastaları ve farklı nedenlerden dolayı kanser olan hastaların tedavilerini tamamlaması, kan sulandırıcı ilaç kullananların ilaçlarını tedavi öncesinde kesmesi gereklidir. Bu kriterlerin sağlanması halinde kadın ya da erkek fark etmeden herkese sağlıklı ve güvenli bir şekilde implant tedavileri uygulanabilir.

İmplant Diş Faydaları Nelerdir?

Gelişen teknoloji sayesinde eksik olan dişlerin yerine uygulanan implant diş tedavisi hastalara büyük faydalar sağlar. Protezler gibi hareket ederek sorun yaratmadan kullanılabilen implant dişler aynı zamanda estetik açıdan doğal bir diş görünümü sunar. İyi bir bakım sağlanması halinde ömür boyu kullanılabilme özelliği bulunur.

Ağız içine yapılan müdahalede sadece sorunlu olan diş üzerinde çalışılarak diğer dişlere herhangi bir zararı bulunmaz. Sağlıklı bir çiğneme ve konuşma hissi sağlarken aynı zamanda diğer dişlerden ayırt edilemez doğallığa sahiptir.

Dişleri fırçalamak ya da diş ipi kullanılmasına engel bir durum teşkil etmeden konforlu bir şekilde kullanım olanağı sunan faydalı bir işlemdir.

İmplant Diş Yaptırmadan Önce Nelere Dikkat Edilmelidir?

İmplant diş uygulaması çene kemikleri üzerine yerleştirilen vidalarla gerçekleşir. Cerrahi bir işlem olmasından dolayı mutlaka tüm tetkiklerin işlemlerden önce uygulanması önem taşır. Kan sulandırıcı ilaç kullanımı operasyon öncesinde mutlaka kesilmelidir.

Çene cerrahı uzmanlarının gerçekleştirmesi gereken operasyon öncesinde röntgen çekimleri yapılarak çene kemiklerinin durumları görülmeli ve gelişme tamamlanmış ise tedavi süreci başlamalıdır.

İmplant Diş Tedavisi Kaç Aşamadan Oluşur?

İmplant diş tedavisi için tüm süreç hazırlık aşaması haricinde iki aşamadan oluşur. Tek aşamalı olan süreçte implant yerleştirilmesi olduktan sonra geçici başlık takılır. İki aşamalı olan süreçte ise implant takılması sonrasında diş eti kapatılarak gerekli olan iyileşme süresi beklenir. İyileşme için gerekli olan 3-6 ay süre sonunda implant tedavisi tamamlanır.

İmplant Neden Tercih Edilmeli?

Bazı nedenlerden dolayı hastaların dişlerinin eksilmesi söz konusu olabilir. Geçmiş zamanlarda köprü ve protezlerin uygulaması oldukça yaygın iken gelişen teknoloji sayesinde implant diş tedavisi sıklıkla uygulanabilir hale gelmiştir.

Tercih edilme nedenleri arasında hareketli olarak sorun yaratmaması, doğal diş görünümünde olması, konforlu bir süreç geçirilmesi ve estetik açıdan olumluluk sağlarken aynı zamanda kalıcı ve uzun ömürlü olması gibi nedenler sayılabilir.

İmplant’ta Ağrı Veya Acı Olur mu?

İmplant tedavileri çene kemikleri üzerine yapılan müdahalelerle gerçekleştirilmesinden dolayı cerrahi bir operasyondur. Acı ya da ağrı hissi oluşmaması için operasyon sırasında sedasyon fayda sağlarken sonrasında ağrı hissedilmesi normal kabul edilir. Bu süreçte enfeksiyon riskine karşı antibiyotik ve ağrı oluşumu için ağrı kesici kullanılması uzman diş hekimleri tarafından önerilir.

Diş İmplantı Yaptırılmadan Önce Nelere Dikkat Edilmeli?

Diş implantları yaptırılmadan önce mutlaka detaylı muayene olunması gereklidir. Sonrasında eğer herhangi bir olumsuzluk söz konusu ise giderilerek implant süreci başlatılmalıdır.

İmplant Uygulamasının Yararları Nelerdir?

Kalıcı ve uzun ömürlü bir kullanım olanağı sunması, acı ya da ağrı hissi oluşmadan sürecin tamamlanması, doğal diş görünümünde olması gibi faydaları sağlamasından dolayı günümüzde sıklıkla tercih edilen tedaviler arasında yer alır. Tek diş ya da çoklu dişler için uygulanabilir bir diş tedavisidir.

İmplant Üzerine Yapılan Diş Doğal Diş Gibi Görünür mü?

Diş tedavilerinde genel olarak zirkonyum malzemesi kullanılır. Bu malzemeler doğal bir görünüm sağlarken aynı zamanda estetik açıdan olumlu, dayanıklı bir kullanım olanağı sunar. İmplant diş tedavisi zirkonyum kaplama ile yapılmasından dolayı da doğal bir görünüm amaçlanır.

İmplant Her Yaşta Uygulanabilir mi?

İmplant tedavileri için kemik gelişiminin tamamlanması önemlidir. Bu nedenle alt yaş sınırı 18 olup üst yaş sınırı bulunmayan bir diş tedavisidir. Bu nedenle implant tedavileri her yaştan kişi için uygun olan bir tedavidir.

İmplant Yapılmasının Mümkün Olmadığı Durumlar Nelerdir?

Diş eksikliğinde uygulanan implant tedavilerinin yapılmasının mümkün olmadığı durumlar söz konusudur. Kalp sorunları, kan pıhtılaşması, kanser ve şeker hastalıkları, çene kemiklerinin yetersiz olması, cerrahiden korkulması gibi etkenler implant yapılmasını mümkün kılmayan durumlardır.

İmplantlar Vücut Tarafından Reddedilir mi?

İmplantların vücut tarafından reddedilmesi kullanılan malzemeye bağlı olarak değişiklik gösterir.

Bu nedenle özellikle saf titanyum ve alaşımları tercih edilir.

Hekimlerin doğru malzeme kullanarak doğru yöntemlerle tedavi gerçekleştirmesi bir ret oluşturmadan uzun ömürlü kullanma imkânı sunar.

Diş İmplantları Kansere Neden Olur mu?

Dünya üzerinde yapılan tüm araştırmalarda diş implantlarının kanser ya da farklı bir sağlık sorununa neden olmadığını ispatlamıştır.

Pahalı Bir Tedavi midir?

Diş tedavilerinden olan implant diş tedavisi hastaların durumlarına göre değişen fiyat politikasına sahiptir. Pahalı olup olmadığı hastaya uygulanan implant sayısı ve kalitesine göre değişkenlik gösterir.

Operasyon Sırasında ve Sonrasında Bir Rahatsızlık Olabilir mi?

İmplant tedavilerinde genel olarak lokal anestezi uygulaması yapılır. Bu sayede acı ya da ağrı hissi oluşması söz konusu olmaz. Sonrasında oluşabilecek ağrılar içinde ağrı kesici kullanımı yeterli olur.

Yerleştirme Operasyonu ve Protezin Tamamlanması Ne Kadar Sürer?

İmplantların yerleştirilme süreçleri hastaların iyileşme sürecine bağlıdır. Kemik yapılarına bağlı olarak üst çene için 6 ay gerekli iken alt çene için 3 ay yeterli olur. Bu süre sonunda implantların takılma süreci sonlandırılır. En geç 6 ay kadar süren bir tedavi süreci gereklidir.

İmplant Diş Tedavisi Fiyatları 2022

İmplant tedavilerinde diş fiyatları kişilere özel olarak belirlenmelidir. Fiyatlar üzerinde etkili olan faktörler genel olarak hastanın eksik diş sayısı, implantların aşamaları, kullanılan malzeme kalitesi geçerlidir.

Bu nedenle hekimlerle görüşme sırasında detaylı muayene olunarak süreç hakkında bilgi sırasında maliyetlerin de öğrenilmesi fayda sağlar. İmplant diş tedavisi fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.