Yüz Germe Nedir?

Yüz Germe, yüz bölgesinde meydana gelen sarkmalar, kırışıklıklar ve deri bollaşmasının giderilmesi işlemidir. Yüz fiziki görünüşün en önemli parçasıdır. İnsanların yaşı yüzüne bakarak belirlenebilir. Estetik kaygının fazlasıyla yaşandığı günümüzde en sık uygulanan estetik operasyonlar yüz gençleştirme işlemleridir.

Yüz Germe Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Genel ya da lokal anestezi altında ameliyathane ortamında uygulanır. İşlem süresi uygulanacak tekniklere göre 3-8 saat arasında değişiklik gösterir. Anestezi uygulandıktan sonra hastanın yüzünde kesi atılacak bölgeler belirlenir. İz kalmasını engellemek için saçlı derinin içerisinden ya da kulak arkasından kesi atılır.

Müdahale edilecek alanlara ayrı ayrı uygulamalar yapılır. Çene germe işlemi için çene altına kesi atılır ve göz kapakları kaldırılacaksa yine göz çevresine müdahale edilir.

Son olarak bollaşan deri kesilir ve dikişler atılır. Yüz germe işlemi sırasında kaş kaldırma, çene toparlama gibi kombine uygulamalar yapılır. Bu işlemlerin hepsi için vakit ayırmak gerektiği için operasyon süresi uzar.

Ameliyatsız Yüz Germe Mümkün Müdür?

Tıp alanında yaşanan teknolojik gelişmeler sayesinde cilt dokusuna müdahale edilen cihazlar geliştirilmiştir. Bu cihazlar ve diğer teknikler ile ameliyatsız yüz germe işlemi yapılabilir.

Yaşı 55 ve üzeri olan, deri bollaşmasının derecesi fazla olan kişiler için ameliyatsız teknikler önerilmez. Bu teknikler cilt altında bulunan kolajen üretimini destekleyerek cildin eski canlılığına kavuşması içindir. Yaş ilerledikçe kolajen üretimi biter ve bu teknikler istenilen sonucu vermez.

Yüz Germe Ameliyat Yöntemleri Nelerdir?

Ameliyat kombine tedavilerden oluşur.

Göz kapağı estetiği, çene dolgunlaştırma ve mimik çizgilerinin onarımı olmak üzere farklı operasyonların tedavilerinden oluşur.

Yüz germe ameliyatı tek başına uygulanan bir işlem değildir.

Yüz Germe Ameliyatı Öncesinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

Ameliyat öncesinde bazı hazırlıklar uygulanmalıdır. Operasyonun sorunsuz geçmesi ve sonrasında komplikasyon gelişmemesi için bu hazırlıklar önemlidir.

Hastanın kan tetkikleri yapılır. Kronik rahatsızlıkları ve bu hastalıkların tedavisi için kullandığı ilaçlar araştırılır.

Anestezi hekimi tarafından hasta değerlendirilir. Anestezi almasına engel olacak bir durum olup olmadığı araştırılır.

Yüz Germe Ameliyatı Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Ameliyat sonrası iyileşme sürecinin kısalması ve işlemin etkisinin kısa sürede ortaya çıkması için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Bu hususlar;

• Operasyondan ortalama 72 saat sonra yüz bölgesine takılan drenler çıkartılır.
  • Ameliyattan 7 gün sonra dikişler alınır. Dikişler enfeksiyon yönünden değerlendirilir.
  • Enfeksiyon ve ağrı kontrolünün sağlanması için doktorun reçete ettiği antibiyotik ve ağrı kesiciler kullanılır.
  • Kimyasal içerikli cilt bakım ürünlerinin kullanılması cildi yaşlandıracağı için tavsiye edilmez.

Sıraladığımız bu hususlara dikkat ederseniz hem kısa sürede iyileşir hem de başarılı bir operasyon sonucu elde edersiniz.

Yüz Germe Ameliyatı Kalıcılık Süresi Ne Kadardır?

Başarılı ve disiplinli bir şekilde uygulanan ameliyatın kalıcılık süresi ortalama 10 yıldır. Ameliyatın kalıcılık süresini etkileyen faktörler vardır.

Doktorun tecrübesi, kişinin işlem sonrası yaptığı bakımlar, günlük rutin cilt bakımı için kullandığı ürünler ve düzenli bir hayatın yaşanmasıdır.

Doktor tecrübesi kalıcılık süresini büyük oranda etkiler. Doğal ve genç bir yüz görüntüsünü elde etmek için doktorun orantılı bir germe işlemi yapması gerekir.

Yüz Germe Ameliyatından Ne Beklenmelidir?

Ameliyat çok etkili bir yüz gençleştirme işlemidir. Bu nedenle hastalar ameliyat sonucundan en az 10 yıl gençleşmiş bir görüntü elde etmeyi bekler. B

unun yanı sıra iz kalmaması ve ameliyat komplikasyonlarının gelişmemesi beklenir.

Yüz germe ameliyatı öncesi hastalar doktorlarına ameliyat sonucundan neler beklediğini açık bir şekilde belirtmelidir.

Mini Yüz Germe Nedir?

Lokal anestezi ile uygulanan bir işlemdir. Yapılacak uygulamaya göre süresi 2-3 saat arasında değişiklik gösterebilir.

Mini yüz germe işlemi içerisinde kaş kaldırma, göz çevresi kırışıklıklarını açma, elmacık kemiği yağ enjeksiyonu ve çene sivriltme gibi basit işlemler uygulanır.

Orta yaş grubunda olan ve cilt sarkmalarını engellemek isteyen kişilere yapılır.  Sarkma derecesi fazla olan ve 55 yaş üzerindeki kişilere önerilmez.

Yüz Germe Ameliyatı Sonrası Belirgin İz Kalır Mı?

Yüz bölgesine yapılacak işlemler için atılan kesiler kulak arkası, kulak önü ve saç dibi gibi gizlenecek bölgelere atılır.

Özellikle deri sarkması fazla olan kişilerde kesiler daha fazladır. Estetik kaygılar ile uygulanan bir işlem olduğu için operasyonun temel amacı izlerin saklanmasına yöneliktir.

Bu nedenle kulak önünden atılan kesiler favori çizgisinin içerisine saklanır. Ameliyat sonrası kötü yara iyileşmesi komplikasyonu oluşursa belirgin iz kalması söz konusu olabilir. Onun dışında böyle bir durum yaşanmaz.

Yüz germe Ameliyatında Sonuçlar Ne Zaman Alınır?

Ameliyat sonrasında yüzde morluk ve ödem oluşumu görülür. Bu durum son derece normaldir.

Şişliklerin inmesi ve morlukların geçmesi için en az 1 ay süre gerekir. Bu sürenin sonunda makyaj yapan kişiler günlük makyajlarına devam edebilirler.

Rutin cilt bakımlarına başlayabilirler. Bir ayın sonunda ciltteki kırışıklıklar büyük oranda gitmiş, yüz gerilmiş ve genç görüntü oluşmaya başlanmıştır.

Yüz germe Ameliyatının Riskleri Nelerdir?

Cerrahi operasyonlar minimum düzeyde de risk faktörüne sahiptirler. Yüz germe ameliyatı sonrası görülecek riskler ise, kötü yara izi oluşması, kanama, enfeksiyon, yüz sinirlerinin zarar görmesi, yağ dokusunun nekrozu, deri kontörünün bozulması ve hissizlik oluşumudur.

Sıraladığımız bu riskler her hastada farklı olarak ortaya çıkar. Ayrıca hastanın operasyon sonrası dikkatli olması, hekimin tecrübesi, hastanenin sahip olduğu donanım ve kullanılan aletlerin steril olması gibi durumlar komplikasyonlar üzerinde etkilidir.

Teknolojinin ilerlemesi, cerrahi operasyonların kısa sürede uygulanabilmesi ve hekimlerin tecrübesi sayesinde ameliyat riskleri yok denecek kadar azaltılmıştır. Bu nedenle ameliyat olmaya karar verdiğinizde hastane ve doktor seçimine özen göstermelisiniz.

Tekrar Yüz Germe Ameliyatı Olmam Gerekir Mi?

Operasyonun kalıcılık süresi kişiden kişiye göre değişebilir. Ortalama 10 yıl etkisi olan ameliyat bu sürenin sonunda ihtiyaç duyulması halinde tekrar edilebilir. Yüz germe ameliyatının tekrarına gerekli kontrolleri sağladıktan sonra hastanın isteği üzerine doktor karar verir.

Özellikle 55 yaş ve sonrası kişilerde operasyon tekrarı daha kısa sürede yapılabilir. Yüz germe işlemi çok etkili ve hastayı memnun eden estetik operasyonlardandır.

Bu nedenle etkisi geçmeye başladığında ve cilt dokusu tekrar yaşlanmaya başladığında insanlar bu operasyonu yinelemek için doktora başvurur.

Yüz Germe Fiyatları 2022

Estetik operasyonların fiyatları maalesef çok değişken skalaya sahiptir. Birçok kriter bu operasyonların maliyetini artırdığı için aynı işlemi farklı kurumlarda çok yüksek fiyatlara alınabilir. Ameliyat fiyatları belirlenirken uygulanan kombine operasyonların çeşidi ve sayısı, doktorun tanınmışlığı ve tercih edilme sıklığı, hastanenin konumu, kur farkı ve operasyon süresi dikkate alınır. Ameliyat olmaya karar verdiğinizde detaylı bir araştırma yapılmalıdır.

Hastanelerden fiyat teklifi almadan önce daha önce yapılan operasyonların sonuçları, komplikasyon oranı ve başarı grafikleri mutlaka incelenmelidir.

Estetik kaygılar ile uygulanan işlemler olsa da sağlık her zaman ön planda olması enfeksiyon gibi ciddi riskler göz ardı edilmemelidir. Sonucundan memnun kalacağınız başarılı yüz germe ameliyatı için doktor ve hastane seçiminde dikkatli olmalısınız. Yüz Germe Fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.