Jinekomasti Nedir?

Jinekomasti, erkeklerde testosteron ve östrojen hormonlarının dengesizliğinden kaynaklı olarak oluşabilecek hormon bozukluğuna denir. Yetişkin ve yaşlı erkeklerin yaşadığı hormon bozukluğundan kaynaklı olarak oluşan rahatsızlık türüdür. Jinekomasti çok ciddi bir rahatsızlık değildir. Fakat kişiyi rahatsız eden ve bununla baş etmesi zor olan hastalıktır.

Ortaya çıkış nedenine göre giderilebiliyor. Bazen kendiliğinden iyileşebiliyorken bazen ise ilaç tedavisiyle birlikte ortadan kaldırılabilir. Bazı hastalarda ilerlediğinden dolayı ameliyata gerek duyulabilir. Böylelikle birden fazla tedavi yöntemi olduğundan dolayı jinekomasti kontrol altına alınabilir.

Jinekomasti Neden Oluşur?

Erkeklerde testosteron hormonunun bozukluğundaki düzeylerin dalgalanmasından kaynaklı olarak görülür. Hormonların miktarında düşüş görülebilir. Bu yüzden testosteronlar etkilenir ve zaman için östrojenin de seviyesinde artış görülebilir. Vücutta birçok hormon dengesinin bozukluğuna neden olur. Bu gibi durumlarda kişi kendinde fark ettiği değişim sonrasında uzman hekimden yardım alması gerekir.

Jinekomastinin Belirtileri Nelerdir?

Ortaya çıkan belirtiler kişiden kişiye değişkenlik gösterir. Daha çok meme dokusunda şişlik ve göğüste hassasiyet oluşumu şeklinde görülebilir. Göğüste yapmış olduğu ağrı, şişlik veya hassasiyet probleminde bir meme veya her iki meme etkilenebilir. Koltuk altında lenf düğümü oluşarak şişkinliğe neden olabilir. Zaman kaybetmeden uzman hekimden yardım alınmalıdır.

Jinekomasti Nasıl Teşhis Edilir?

Teşhisin konulabilmesi için uzman hekim tarafından tetkikler ve tahliller yapılmalıdır. Detaylı bir şekilde gerçekleştirilen fiziksel muayene sonrasında mamografi, BT, MRI, doku biyopsi yöntemlerine başvurulmasıyla birlikte kesin olarak teşhisin konulması sağlanır. Muayene ve bu yöntemlerin birleşmesi sonucunda kesin tanı konulur.

Jinekomasti Tipleri Nelerdir?

Erkeklerde görülen jinekomasti üç farklı şekilde sınıflandırılabilir. Bunlar; karışık tip, yağlı tip ve glandüler tip şeklinde ele alınır. Ortaya çıkış nedenleri farklı olduğundan dolayı uygulanacak olan tedavilerde değişkenlik gösterir. Uzman hekimden yardım alarak tedavi hakkında bilgi alınabilir.

Jinekomasti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

İlk olarak hastaya anestezi uygulaması yapılır. Daha sonra kol altı ve göğüs yanı olan bölge baz alınarak kesi açılmış olur. Liposuction uygulaması ile birlikte ince kanüllerden yardım alınarak göğüsse doğru yerleştirilerek yağ dokularının vücuttan dışarıya atımı gerçekleşir.

Bundan dolayı vakum özelliği ile birlikte daha doğru şekilde atımı gerçekleştirilir. Fazla yağ dokularının alınmasıyla sonucunda kadınsı formdan kurtulmasını sağlar. Tamamlanan işlemden sonra kesilerin dikilmesi ve böylelikle operasyonun tamamlanması gerçekleştirilir.

Jinekomasti Sonrası İyileşme Süreci

Yapılacak olan jinekomasti ameliyatı iki farklı yöntemle gerçekleştirilmiş olur. Açık ameliyatla yapılması durumunda iyileşme süreci 1-2 hafta arasında değişim gösterebilir. Fakat Liposuction ile yapılırsa bu süreç 4-7 gün ile sınırlı olur. İşlem öncesinde ameliyat yöntemi tercih edilerek işlem gerçekleştirilir.

İzsiz Jinekomasti Tedavisi

İzsiz jinekomasti tedavisinden faydalanmak isteyenlerin başvuracağı tedavi yöntemi farklıdır. Burada liposuction uygulaması altında işlem gerçekleştirilir ve genel anesteziden yardım alınır. İşlem göğsün kahverengi halka kısmından gerçekleştirilir. Bu yüzden yağ dokusunun ve meme dokusunun alınmasıyla birlikte kadınsı formdan kurtulma sağlanır.

Kesi ile Jinekomasti Ameliyatı

Kesi yardımı ile gerçekleştirilen tedavide meme halkasının alt kısmını baz alarak işlem yapılır. Meme dokusunda yer alan fazla yağ dokusunun cerrahi operasyonla dışarıya atımı gerçekleştirilir.

Yapılan işlemle birlikte meme dokusunu almadan işlemin yapılması gerekir. Kişiden çok fazla miktarda yağ dokusu çıkarılırsa, çökme sorunu oluşur ve bu durum kişiyi daha fazla rahatsız edecektir.

Jinekomasti Ameliyatının Riskleri Nelerdir?

Kişiye zarar verecek veya rahatsız edecek bir ameliyat değildir. Tercih edilen yönteme göre bazı yan etkiler görülür.

Çünkü kullanılan ekipmanların vücutta reaksiyon gösterme eğilimi biraz daha fazla olabiliyor. Ödem, enfeksiyon ve kanama gibi komplikasyonlarla karşılaşılabilir.

Jinekomasti ile İlgili Sorular

Jinekomasti Operasyonu Öncesi Neler Yapmalıyım?

Operasyon gerçekleştirilmeden önce hastanın alkol veya sigara içmemesi gerekir.

Genel anestezi uygulaması yapılacağından dolayı mutlaka hastanın işlem öncesinde en az 8 saat uyumuş olması gerekir.

En önemli faktörlerden biri oldukları için göz önünde bulundurulması ve jinekomasti ameliyatı gerçekleştirilmesi gerekir.

Anestezi uygulaması altında mı işlem yapılır?

İşlem genel anestezi uygulaması altında yapılması uygundur.

Fiyat bilgisi neden verilemiyor?

Sağlık Bakanlığının mevzuatına göre ön muayene gerçekleştirildikten sonra fiyat bilgisi verilir.

Ağrı oluşur mu?

Ağrı oluşma durumu mümkün değildir. Çünkü anestezi uygulaması altında işlem yapılır.

SGK neden ameliyatı karşılamıyor?

Çünkü burada yapılan ameliyat, kişiye özeldir ve estetik uygulaması altında gerçekleştirilir.

Jinekomasti Ameliyatı Hangi Anestezi ile Yapılır?

Erkeklerde görülen bu problemin kontrol altına alınması için anestezi uygulaması yapılır. Bunun genel anestezi uygulaması altında yapılır.

Bu sayede kısa süre içinde işlemin gerçekleşmesi ve başarılı olması sağlanır.

Jinekomasti Ameliyatı Ne Kadar Sürmektedir?

Estetik cerrahi uygulaması altında gerçekleştirilen bu işlemin kişiye özel yapılması, sürenin değişim göstermesine neden olur.

Meme dokusundan çıkarılacak olan yağ dokularının ameliyatla birlikte ortalama olarak 2-3 saat içinde yapılabilir.

Jinekomasti Ameliyatı Sonrası Ağrı Olur mu?

Yapılan ameliyattan sonra ağrı oluşumu meydana gelmez. Hastanın operasyondan sonra 2-3 gün dinlenerek daha iyi istirahat etmesi büyük önem taşır.

Ameliyat tamamlandıktan sonra hastanın yürüyüş yapmasından bir probleme rastlanmaz.

İyileşme sürecinin daha kısa süre içinde tamamlanması için mutlaka talimatlara uyulması gerekir.

Jinekomasti Ameliyatı Sonrası İz Kalır mı?

Gerçekleştirilen işlemle birlikte ufak kesi yardımı ile meme dokusuna ulaşılması sağlanır.

Meme dokusunda oluşan kesinin gözle görülme olasılığı oldukça düşüktür.

Çünkü bu iz kahverengi halka kısımda gizlendiğinden dolayı belli olmaz. Bakıldığı zaman görünme ihtimali oldukça düşüktür.

Ameliyat Sonrası Korse Kullanacak mıyım?

Ameliyatın daha sağlıklı sonuçlanması ve etkili olabilmesi adına özel korsenin kullanılması gerekir. Korse kullanımı 3-4 hafta ile sınırlı olması gerekir.

Bu süreç sonrasında bir aylık süreçte ise gündüzleri korse kullanılmalı. Bu kişi için oldukça etkili ve daha iyi olacaktır.

Aşırı Kiloluyum Kilo Verdikten Sonra Jinekomasti Gerileyecek mi?

Kilo aldıktan sonra memenin büyümesine sebep olacak iki farklı parametre vardır. Biri yağ dokusunda meydana gelen artış diğeri ise meme bezinde oluşan büyüme şeklinde olabiliyor.

Kilo verirken meme bezinde büyümenin gerileyeceği bir durum söz konusu değildir. Fakat memenin büyüklüğünde sorunlar yaşanabilir ve devam edebilir.

Jinekomasti Ameliyatı Oldum Tekrarlama Olur mu?

Yapılan jinekomasti ameliyatından sonra tekrarlama oluşma durumu oldukça düşüktür.

Ameliyat yapıldıktan sonra meme dokusunun artış göstermesi aynı zamanda yağ dokusunda artış göstermesine sebep olacaktır.

Bundan dolayı memede büyüme oluşabilir.

Jinekomasti Ameliyatsız Geçer Mi?

Ameliyatsız yöntemle jinekomasti rahatsızlığının giderilmesi mümkün değildir.

Tedavi amaçlı olarak alınan ilaçların veya hormonları meme dokusunun küçülmesine neden olmaz.

Bu yüzden ameliyat en doğru tedavi yöntemi olabilir.

Ameliyattan Sonra Ne Zaman Spor Yapabilirim?

Ameliyattan sonra hastanın bol bol istirahat etmesi gerekir. İstirahatle birlikte iyileşme sürecinin kısa süre içinde tamamlanması sağlanır.

İşlemden sonra ağır spor ve egzersizlere ara verilmelidir.

Bunun 1 ay sonrasına ertelenmesi uygun görülür. 1 aylık süreç sonrasında hafif egzersizler ve spora başlayarak ilk adımlar atılabilir.

Jinekomasti İlerler Mi?

Rahatsızlığın kontrol altına alınabilmesi için ameliyat zorunluluğu vardır. Tedavi edilmediği durumlarda her geçen gün hastalık artış gösterir ve ilerler. Daha sonra ameliyatını gerçekleştirmekle birlikte zorluk çekilebilir.

Jinekomasti Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Bu rahatsızlığın ilaçla veya hormon takviyesi ile giderilmesi mümkün değildir. Bundan kaynaklı olarak en doğru ve sağlıklı sonuç alabilmek için mutlaka ameliyatın yapılması gerekir.

Tedavi edilmeyen bu rahatsızlık meme büyümesinin her geçen gün artış göstermesine neden olacaktır.

Jinekomasti Ameliyatını SGK Karşılar mı?

Kişiye özel yapılan estetik operasyonudur. Estetik operasyonları SGK tarafından karşılanmaz.

Bundan kaynaklı olarak işlemin yapılacağı merkez ile görüşme sağlayarak güncel jinekomasti ameliyatı hakkında detaylı bilgi alınabilir.

Jinekomasti Ameliyatı Fiyatları 2022

Kişiye özel olarak yapılır. Bu yüzden ortaya çıkan sorunlar kişiden kişiye farklılık gösterebiliyor. Sağlık Bakanlığına bağlı olarak mevzuatın yerine getirilmesi için fiyat bilgisi verilemez. Bu sorundan kaynaklı olarak, güncel ve doğru fiyat bilgisi alabilmek için işlemin yapılacağı merkez ile görüşme yapılması uygun görülür. Jinekomasti ameliyatı fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.