Mide Balonu Nedir?

Mide Balonu, mideye yerleştirildikten sonra hava ya da sıvı ile içi şişirilerek midenin hacmini küçülten işlemdir. Diyet ve spora rağmen kilo veremeyen kişiler için uygulanır. Ameliyat için belirli şartlar vardır ve kişinin bu şartları sağlaması önemlidir.

Geçici kilo verme işlemidir. Balonun midede kalma süresi vardır. Bu süre sonunda çıkartılmalıdır aksi halde komplikasyonlara neden olur.

Metabolik sendrom, şeker hastalığı, gut hastalığı ve endokrin sistem hastalıklarının tedavisinde etkilidir. Kilo vermeye bağlı olarak hormon sistemlerinde ki bozukluklar kendiliğinden geçebilir. Kolesterol ve trigliserid gibi hastalıkların tedavisinde de mide balonu etkisi görülmüştür.

Mide Balonu Nasıl Etki Eder?

Balonun hacmi 400-700 cc arasında değişiklik gösterir. Balonun içeriğine göre hacmi değişir. Balon mide içerisinde belirli bir yer kaplar. Bu sayede midenin alacağı gıda kapasitesi azalır. Bu sayede kişinin öğünleri azalır ve kilo vermeye başlar. Erken dönemde doyma hissi oluşur.

Kilo alan insanların ortak sorunu doyma hissinin geç oluşmasıdır. Bu nedenle porsiyonlar artar ve hızlı bir şekilde kilo alınır. Uzmanlar mide balonu uygulamasını geliştirirken temel hedef olarak mide kapasitesini küçültmeyi ve porsiyonları azaltmayı hedeflemiştir.

Mide Balonu Nasıl Uygulanır?

Genel anestezi altında endoskopi yöntemi ile uygulanır. Endoskopi cihazının ucuna balon yerleştirilir ve ağız yolu ile mideye yerleştirilir. Balon içerisine uzatma kanülü konulur. Kanül yardımı ile balon içine sıvı ya da hava verilir.Balonun hacmi oluştuktan sonra kanül çıkartılır. Cerrahi bir işlem değildir. Hasta için konforludur ve iyileşme süresi yoktur.

Ameliyattan ortalama 6- 12 ay arasında çıkartılması gerekir. İşlemin etkisi ortalama 1 ay içerisinde gözle görülür düzeydedir. Komplikasyon riski yok denecek kadar azdır. İşlem süresi ortalama 30 dakikadır. Doktorun tecrübesine ve hastanın mide yapısına göre bu süre değişebilir.

Kaç Tip Mide Balonu Vardır?

Yutulabilir, ayarlanabilir, sıvı basınçlı ya da havalı olmak üzere dört farklı mide balonu tipi vardır. En sık kullanılan tipi ise havalı balon modelidir. Havalı balonda içerisine ortalama 600 cc hava verilir ve balona hacim kazandırılır. Bir yıl kadar mide içerisinde kalır. Sıvılı balon modelinde ise serum fizyolojik ile balon şişirilir. Kaçak olması durumunda hastanın idrarından belli olur.

Yutulabilir balon modelinde ise kapsül şeklindedir. Hap gibi su ile yutulur ve 4 ay mide de kalır. Bu sürenin sonunda kendiliğinden eriyerek boşaltım yolu ile atılır.

Anestezi ve endoskopi işlemine gerek kalmadığı için sık tercih edilmeye başlanmıştır. Ayarlanabilir mide balonu modeli ise hastanın kilo verme durumuna göre balon hacmi değiştirilebilir.

Mide Balonu İle Ne Kadar Kilo Verilir?

Kilo verme oranı hastadan hastaya göre değişiklik gösterir. Ancak uzmanların belirlediği kilo oranları ortalama 20-30 kilo arasıdır. Bu değerleri artırmak için yapılması gereken bazı hususlar vardır. Bu hususlar;

• Balon uygulaması sonrasında uzman diyetisyen ile görüşerek beslenme programı hazırlamak
  • Düzenli ve etkili bir şekilde spor yapmak
  • Gün içerisinde en az 2 litre su tüketmek
  • Düzenli doktor kontrolüne giderek balonun durumunun incelenmesidir.

Sıraladığımız bu hususlara dikkat ederek hem balonun etkisi hem de vücudun metabolizma hızı artırılabilir. Bu sayede daha kısa sürede istenilen kiloya ulaşılabilir. Cerrahi  bir uygulama olmadığı için mide kapasitesi balona rağmen büyüyebilir. Bu nedenle doktorun tavsiyelerine eksiksiz uyulmalıdır.

Hangi Tip Mide Balonu Tercih Etmeliyim?

Tedavi için kullanlan dört farklı balon modeli vardır. Hangi modelin tercih edileceğine uzman hekim gerekli kontrolleri yaparak karar verir. Mide balonu seçilirken hastanın kilosu, mide rahatsızlıkları, kronik hastalıkları ve verilmesi hedeflenen kilo oranı göz önüne alınır.

Sıvı balon modelleri ağır olduğu için mideye baskı yapar. Bu baskı sonucunda bulantı meydana gelebilir. Bu nedenle her hastaya uygulanamayabilir.

Beden kitle indeksi 37-40 arasında olan hastalara yutulabilir balon modeli tercih edilmez. Bu model ile en fazla 15 kilo verilmesi hedeflenir. Mide alışık olmadığı yabancı cisme karşı reaksiyon geliştirebilir. Bu nedenle yan etkileri geçmediği taktirde hekime giderek muayene olunması gereklidir.

Mide Balonu Çıktıktan Sonra Geri Kilo Alınır Mı?

Balonun süresi tamamlanıncaya kadar mide kapasitesi küçülür ve az porsiyon ile doymaya alışılabilir. Ancak mide kasları çok esnektir ve büyümesinin sınırı yoktur. Bu nedenle erken dönemde olmasa da ilerleyen zamanda balon çıkarıldıktan sonra verilen kilolar geri alınabilir. Beslenme düzeninin korunması ve düzenil egzersize devam edilmelidir.

Mide ömür boyu gelişen ve büyüyen bir yapıya sahiptir. Bu nedenle yaş ne olursa olsun dengeli ve düzenli beslenmek her zaman yaşam kalitesini artırır.

İşlem sonrası verilen kiloları geri almayacağınızı size söyleyen kurumlara itibar etmemelisiniz. Mide balonu geri dönüşü olan geçici bir tedavi tekniğidir.

Mide Balonu Uygulamasının Riskleri Nelerdir?

Komplikasyon riski az olan bir işlem olsa da baz riskler bulunur. Genel olarak karşılaşılan riskler ise balonun sızdırması, kanama, enfeksiyon, sedasyon riski, karın ağrısı, bulantı ve kusmadır. Balon sıvı içerikli ise sızdırması anlaşılır. Ancak havalı balon modelinde ultrason yapılmadan bu durum anlaşılmaz.

Karın ağrısı, bulantı ve kusma 3 ay içerisinde kendiliğinden geçer. Ancak devam ettiği durumlarda hekime gidilmelidir. Özellikle kramp tarzında oluşan ağrılar için doktor kontrolü önemlidir.

Sedasyon riski erken dönemde farkedilebilir. İşleme hazırlık aşamasında yapılan testler ile anestezi ilaçlarına olan reaksiyon tespit edilebilir. Mide balonu  takılması ya da çıkarılması sırasında doktorun tecrübesi yeterli değilse kanama riski görülebilir. Ancak tecrübeli hekimler tarafından uygulandığı sürece kanama riski yok denecek kadar azdır.

Mide Balonu Yaptıranların Yorumları

Kurum yaptığı operasyonların sonucu incelendiğinde mide balonu yaptıran kişiler genellikle işlemden memnundur. Özellikle yoğun iş temposu nedeni ile spor yapamayan ve diyetlerine özen gösteremeyen kişiler için büyük bir kolaylıktır.

Uygulanması sırasında herhangi bir kesi olmaması ve mide kapasitesinin kısa sürede azaltılması sayesinde iş hayatındaki konforda bozulmadığı için rahatlıkla tercih edilebilir.

Kilosu operasyon geçirmek için yeterli olmayan kişiler ya da kilo vermek için ameliyat olmak istemeyen kişiler için önemli bir kilo verme tekniğidir. Kronik hastalığı olmayan ve henüz metabolik sendrom gelişmeyen kişiler için tercih edilir. Bu uygulamayı yaptırmak isteyen kişiler daha önce olan kişilerin yorumlarını okuyarak fikir sahibi olabilirler.

Mide Balonu Fiyatları 2022

Tedavi fiyatları belirlenirken kullanılan balonun markası, kur farkı, doktorun işlem ücreti, endoskopi fiyatları, balon modeli ve uygulanan anestezi göz önüne alınır. Hastanelerin fiyat politikaları birbirinden farklıdır. Bu nedenle  balon markası aynı olsa da tedavi ücretleri ve hasta bakım maliyetleri farklı olduğu için aynı ücret teklifi ile karşılaşılmaz.

Özel hastanelerin hasta bakımı ve tedavi hizmetleri kategorilere ayrılır. Otel hizmeti veren kurumlar vardır. Bu nedenle hastane seçiminde dikkatli olunmalıdır.

Obezite cerrahis geçirmeden hayal ettiğiniz kiloya ulaşamak için sizlerde bu uygulmayı yaptırabilirsiniz. Komplikasyon riski düşük ve başarı oranları yüksek kurumumuzu tercih ederek gönül rahatlığı ile işlem yaptırabilirsiniz. Mide balonu fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.