Tüp Mide Ameliyatı Nedir?

Tüp Mide Ameliyatı, batına girilerek midenin büyük bir bölümünün alınması ve mideye yeni şekil verilmesi işlemidir. Teknolojinin gelişmesi sayesinde komplikasyonsuz ve yüz güldürücü sonuçlar ile uygulanmaktadır. Son yıllarda uygulanan en etkili kilo verme işlemidir. Tüp mide ameliyatı hakkında bilgi almak için bizlere ulaşın.

Tüp Mide Ameliyatı Kimlere Uygulanır?

Beden kitle indeksi 35 ve üzeri olan kişilere uygulanan bir işlemdir. Morbid obez kategorisinde yer alan ve diyet yapılmasına rağmen istediği kiloya ulaşamayan kişiler için yapılır. İlerlemiş diyabeti ve aşırı reflü sorunu olan hastalara önerilmez.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Kaçak Riski ve Kaçak Belirtileri

Ameliyat sırasında kapanmayan çok küçük bir delik nedeni ile kaçak olabilir. Kaçak belirtileri, taşikardi, baş dönmesi, ateş yükselir, tarifsiz karın ağrısı ve omuzlarda ağrı oluşumudur. Tüp mide ameliyatı sonrası bu şikayetler gelişirse vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.

Mide Küçültme Ameliyatı Süresi Nedir?

İşlem süresi ortalama 90 dakikadır. Hastanın mide boyutuna ve doktorun tecrübesine göre bu süre değişiklik gösterir.

Mide Ameliyatı Sonrası Beslenme

İlk 2 hafta sıvı ve püre gıdalar tüketilir. Ömür boyu gazlı içeceklerden uzak durulmalıdır. Porsiyon sayısı azaldığı için kaliteli ürünlerin tüketilmesi tavsiye edilir. Sıvı ve katı gıdalar aynı anda tüketilmemelidir. Gıda alımı geçişler halinde yapılmalıdır.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Spor

Ameliyattan 1 ay sonra hastanın genel durumu değerlendirilerek kilo verme oranını artırmak için bazı aktiviteler önerilir. Haftanın 4 günü en az 4 kilometre yürüyüş yapılması tavsiye edilir. Hafif tempolu koşma ve tenis gibi egzersizler ile desteklenir. Tüp mide sonrası sor yapmak hem kilo vermeyi hızlandırır hem de pıhtı atma ihtimalini yok eder.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Kaç Gün Hastanede Kalınır?

Ameliyattan sonra en az 3 gün hastane yatışı önerilir. Bu süre zarfında hastanın pansumanları yapılır. Hastanın beslenme düzeni ve hareketleri takip edilir. Yeni mide şekline ve boyutuna vücudun adapte olması için düzenli bakımları yapılır.

Tüp Mide Ameliyatını SGK Karşılar Mı?

Kişinin beden kitle indeksi 40 ve üzeri ise, kilo nedeni ile hastalıkları ortaya çıkıyorsa SGK tüp mide ameliyatını karşılar. Ancak beden kitle indeksi düşük ve kişi tamamen estetik görüntü amacı ile bu işlemi yaptırıyorsa ameliyatın tüm masrafını cebinden karşılar.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Dikişler Ne Zaman İyileşir?

Operasyon sırasında hem içeriden hem de dışarıdan dikişler atılır. İçerideki dikişlerin iyileşmesi için 15 günlük bir süreye ihtiyaç vardır. Tam iyileşme süresi 1 aydır. Bu süre zarfında dikişlerin enfeksiyon kapmasını engellemek için dikkatli olunmalıdır.

En Sık Hangi Mide Küçültme Ameliyatı Yapılıyor?

Yapılan incelemeler sonucunda son 15 yıldır en sık uygulanan mide küçültme işlemi tüp mide ameliyatıdır. Komplikasyon riskinin düşük ve başarı oranının yüksek olması nedeni ile sık tercih edilir.

Tüp Mide Ameliyatı Olanlar Ne Kadar Kilo Veriyor?

Ameliyat sonrasında kilo verme oranı hastadan hastaya göre değişiklik gösterir. Yapılan ameliyatlar sonucu incelendiğinde ilk 3 ay sonunda 40 ve 6 ayın sonunda 50 kilo vermiş oluyor. Ameliyatın temel hedefi hastaların sahip oldukları kilonun en az %40 oranını vermiş olmasıdır.

Tüp Mide Ameliyatı Kaç Yaşına Kadar Yapılır?

Cerrahi operasyonların hemen hepsinde küçük de olsa bir risk bulunur. Yaşın ilerlemesi ile bu riskler daha fazla artar. Tüp mide ameliyatı için uzmanlar 65 yaşına kadar uygun görüyor. 65 yaş ve sonrası kronik hastalıkların artması nedeni ile ameliyat riski yükselir.

Tüp Mide Ameliyatından Sonra Nasıl Beslenilmeli?

Ameliyat sonrasında diyetisyen eşliğinde bir diyet programı ile beslenme aşamalı olarak gerçekleştirmelidir. Sıvı gıdadan katı gıdaya geçiş 2 ay içerisinde yapılır. Vitamin ve mineral yönünden zengin öğünler hazırlanır. Sağlıklı ve dengeli beslenme düzeni hazırlanır.

Tüp Mide Ameliyatı Kilo Sorunu Olan Herkese Uygulanabilir Mi?

Ameliyat kararı verilirken hastanın kilosu değil beden kitle indeksi göz önüne alınır. Beden kitle indeksi 35 ve üzeri olan kişiler ve kilo nedeni ile metabolik sendrom gibi rahatsızlıkları ortaya çıkan kişilere uygulanabilir.

Kilo verme işlemi estetik görüntüden ziyade sağlığın sürdürülmesi için gereklidir. Belirli bir oranın üzerine çıkıldığında endokrin, sindirim ve solunum sistemi başta olmak üzer vücut sistemlerini olumsuz etkiler.

Bu nedenle kilo oranınız sağlığınızı etkileyecek bir boyuta ulaşırsa uzman hekim ile görüşmenizi tavsiye ediyoruz.

Mide Küçültme Ameliyatı Sonrasında Normale Dönüş Süreci Nedir?

Operasyon için kullanılan teknik sayesinde hastalar kısa sürede normal yaşantılarına dönebilirler. Ağır işlerde çalışan kişiler için bu süre 1 aya uzatılabilir. Ameliyattan 1 hafta sonra iş hayatına geri dönülebilir. Bir ay sonra hafif tempolu egzersizler yapılabilir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası İz Kalır Mı?

Kapalı teknikle uygulanan tüp mide ameliyatı sonrasında iz kalması söz konusu değildir. Göbek deliğinin çevresine atılan kesiler ortalama 2 santimetredir ve işlemden bir yıl sonra gözle görülemeyecek kadar silikleşir. Son yıllarda geliştirilen yara bakım kremleri ve ilaçları ile ameliyat izleri tamamen yok edilebiliyor. Ancak düzenli pansuman yapılmayan ve enfeksiyon kapan yaralarda kötü yara iyileşmesi nedeni ile yara izi oluşabilir.

Ameliyat Sonrasında Tekrar Kilo Alınabilir Mi?

Mide yapısal olarak esnek ve her zaman büyümeye meyilli bir organdır. Bu nedenle ameliyattan sonra beslenme düzenine dikkat edilmez ve hareketsiz bir yaşam sürdürülürse verilen kiloların büyük bir kısmı geri alınabilir.

Sağlıklı ve kaliteli yaşamanın en önemli şartı düzenli beslenme ve hareketli bir yaşamdır.

Ameliyat sonrasında yaşam tarzını değiştirerek hem genel vücut sağlığınızı hem de fit görüntünüzü koruyabilirsiniz. Ayrıca yaşam kalitenizin artması her zaman mutlu hissedersiniz.

Tüp Mide Ameliyatı Riskli Midir? Genel Riskleri Nelerdir?

Cerrahi müdahalelerin hepsinde basit de olsa bazı riskler vardır. Tüp mide ameliyatının genel riskleri ise, kanama, kaçak, bulantı, kusma ve kiloların geri alınmasıdır.

Bu riskler işlem yapan cerraha ve hastaya göre değişebilir.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Ağrı Oluyor Mu?

Ameliyat sırasında karın kasları kesilmediği için ciddi ağrı oluşumu söz konusu değildir. İlk 24 saat hafif ağrı oluşumu görülür. Ağrı kesici ilaçlar ile bu durum tolore edilebilir.

Tüp Mide Ameliyat Sonrası Vitamin ve Mineral Takviyesi Yapılıyor Mu?

İlk aylar vitamin ve mineral takviyesine gerek görülmez. Ancak düzenli doktor kontrollerine gidildiğinde yapılan kan testlerinde eksik değerler tespit edilirse vitamin ve mineral takviyesi uygulanır.

Hastanın kan değerlerinin düşük olması, sürekli halsizliğinin ve yorgunluğunun olması vitaminsiz kaldığını gösterir.

Sıraladığımız bu şikayetleriniz var ise uzman doktorunuza danışarak muayene olmalısınız. Ameliyat öncesinde vitamin eksikliği şikâyeti olmayan kişilerde ameliyat sonrasında da olmayabilir. Ancak düzenli doktor kontrolleri aksatılmamalı ve tetkikler uygulanmalıdır.

Tüp Mide Ameliyatı Fiyatları 2022

Ameliyat fiyatları sabit ücret değildir. Hastanenin kendi fiyat politikası vardır. İşlem için kullanılan anestezi türü, ameliyat yöntemi, hastanede yatış süresi, hastanenin hasta bakım maliyetleri ve kur farkına göre değişiklik gösterir.

Tüp mide ameliyatı fiyatları ve operasyon hakkında detaylı bilgi almak için bizleri arayabilirsiniz. Tüp Mide Ameliyatı Fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.